Normaal gezien ging het attest bedrijfsbeheer pas vanaf 1 september 2019 afgeschaft worden. Op de ministerraad van 2 februari 2018 werd onlangs beslist om de vereiste voor het attest bedrijfsbeheer een jaar vroeger af te schaffen. Vanaf 1 september 2018 zal je geen attest bedrijfsbeheer meer nodig hebben in het Vlaamse Gewest (in het Brussels Hoofdstedelijk en Waals Gewest verandert er voorlopig niets).
Van lichte frustraties tot zware ruzies... ze komen in de beste families voor. En dus ook in de beste familiebedrijven. Wanneer familieleden zakelijk en/of emotioneel hard tegenover elkaar staan, wordt er van u als niet familiale CXO of bestuurder heel wat verwacht. Hoe voorkomt u dat het conflict uitmondt in een kampenoorlog waar het bedrijf en de familie zwaar onder lijden?
Boekhouden zonder zelf te boeken en toch een actueel inzicht in de financiële cijfers van je onderneming. Een compleet digitaal archief, een digitale postbus en een financieel dashboard zorgen ervoor dat je via je eigen Yuki omgeving altijd van alle gemakken van online boekhouden wordt voorzien. Met als belangrijk voordeel dat je zelf niet hoeft te boekhouden of er kennis van te hebben.
De werknemer die voor het werk een dienstreis moet ondernemen, maakt onderweg kosten om te eten en te drinken. De kosten mogen op forfaitaire wijze door de werkgever vergoed worden.
De belastingvrije forfaits zijn gebaseerd op de forfaits die ambtenaren hiervoor ontvangen. Deze forfaits gelden ook als norm voor de privésector.
Veel werkgevers stellen gratis een PC, GSM of tablet ter beschikking van hun werknemers. Indien deze toestellen ook voor privédoeleinden mogen gebruikt worden, dan wordt dit beschouwd als een privé belastbaar voordeel van alle aard. Vanaf 1 januari 2018 wordt het huidige stelsel gemoderniseerd op 2 manieren.